Powrót do domu po ciężkim dniu wiąże się z wyczerpaniem i to zarówno pod kątem fizycznym, jak i psychicznym. Z uwagi na to, marzymy jedynie o położeniu się z pilotem w ręku lub telefonem. Jednak, czy jest to zdrowe? Jak się okazuje – niekoniecznie. Mimo zmęczenia warto postawić na aktywny, a nie bierny wypoczynek. Dlaczego oraz czym się różnią?

Czym jest bierny wypoczynek?

Za bierny wypoczynek uznaje się czynności, które ograniczają do minimum wszelką aktywność, zarówno mięśniową, jak i umysłową. Najbardziej efektywną jego formą jest sen, jednak w ciągu dnia znajdzie się wiele czynności, które wpisują się w tę definicję. Do nich zaliczyć można:

  • czytanie książki,
  • oglądanie filmów lub programów telewizyjnych,
  • słuchanie muzyki lub rozmowa z bliskimi.

Oczywiście nikt nie zabrania nam biernego wypoczynku, jednak warto postarać się, aby w naszym codziennym życiu pojawiła się także jego aktywna forma. A dlaczego?

Czym jest aktywny wypoczynek?

Bierny a aktywny wypoczynek - różniceAktywny wypoczynek jest przeciwieństwem biernego wypoczynku i przejawia się praktycznie we wszystkich czynnościach, które na co dzień wykonujemy. W końcu zarówno gotowanie, jak i sprzątanie czy chodzenie wymaga użycia siły mięśniowej. Jednak w definicję tą można wpisać również sport, który regularnie uprawiany, poprawia stan zdrowia oraz kondycję naszego ciała. Dla każdego z nas i to niezależnie od wieku zaleca się:

  • jazdę konną lub na rowerze,
  • pływanie lub aqua aerobik,
  • taniec lub nordic walking.

Dlaczego warto się zdrowo wyspać?

Jeśli chcemy zadbać o swoje ciało oraz umysł, to nie tylko powinniśmy postawić na aktywność fizyczną, ale także zdrowy sen. Jest to niezwykle ważna kwestia, gdyż pozwala na prawidłowe funkcjonowanie w ciągu dnia oraz znaczący sposób wpływa na stan zdrowia. W końcu wspomaga regenerację pod kątem fizycznym i psychicznym. Jednak, aby móc się zdrowo wyspać, to w pierwszej kolejności warto postawić na odpowiednio skomponowane łóżko, którego najważniejszym elementem jest materac. Jest to produkt, który jest w stanie niemalże idealnie dopasować się do anatomicznych kształtów ciała użytkownika. Jednak, aby mógł ustabilizować kręgosłup oraz całą sylwetkę, to musi być zgodny z osobistymi potrzebami i preferencjami użytkownika.

Każda aktywność fizyczna – niezależnie od formy, jest dobra dla naszego organizmu. Z uwagi na to, warto już dziś znaleźć trzydzieści lub czterdzieści minut na ruch! A resztę czasu możemy przeznaczyć na ulubione czynności lub realizowanie swoich zainteresowań.

 

Podziękowania za współpracę przy pisaniu artykułu dla Cheval – Sklep Jeździecki